lørdag den 19. oktober 2013

Læringsmål

1. Læringsmål: Jeg vil gerne tilegne mig viden om institutionens hverdag, pædagogik, samt kultur.

Hvorfor: Dette vil jeg gøre, så jeg selv får en bredere forståelse for kulturen og derigennem sætte det i forhold til min egen pædagogiske forståelse. Hvorfor, vi i Danmark, gør som vi gør.

Hvordan: Jeg vil deltage aktivt i dagligdagen i institutionen. Være åben og nysgerrig, men stadig stille mig kritisk overfor deres forståelse af tingene, samt min egne forståelser.

Hvordan kan det evalueres: Jeg vil snakke med min vejleder, samt de andre lærerinder i institutionen.


2. Læringsmål: Jeg vil tilegne mig viden omkring stedets tværprofessionelle samarbejde

Hvorfor: Jeg vil gerne se og få en større forståelse for, hvad de enkelte professioner kan bidrage med.
  
Hvordan: Jeg vil observere de forskellige professioners daglige arbejde med børnene.

Hvordan kan det evalueres: Jeg vil med min vejleder og de lærerinder jeg er i kontakt med evaluere dette læringsmål.


3. Læringsmål: Jeg vil gerne lave et linjefagsprojekt(SKB)

Hvorfor: Jeg vil gerne se, hvordan børnene udtrykker sig gennem aktivitet. Dette er samtidig en mulighed for at skabe gode relationer mellem børene, da det måske ikke er alle der er lige aktive.

Hvordan: Jeg vil gerne lave en aktivitet som rammer en bred målgruppe. Evt. lave små grupper, hvor man blander børnene, så de ikke nødvendigvis er sammen med dem som de kender godt. Jeg vil samtidig observere undervejs og dokumentere dette i form af skrift og billeder.

Hvordan kan det evalueres: Jeg vil sammen med min vejleder og børnene evaluere projektet.


4. Læringsmål: Jeg vil planlægge og udføre en workshop(og en opfølgende lidt senere)

Hvorfor: Dette er et krav fra USCJ Sjælland, for at kunne bestå praktikken. Men samtidig vil man fx kunne ændre lærernes holdning og måske ændre nogle ting i hverdagen.

Hvordan: Jeg vil gennem refleksioner og observationer i hverdagen, finde frem til noget som jeg synes er spændende og vigtigt at uddybe ved en workshop.

Hvordan kan det evalueres: dette vil jeg gøre i form af dokumentation(billeder og beskrivelser)


5. Læringsmål: Jeg vil undervise 3 klasser i engelsk en gang om ugen, samt repetere en gang om ugen i min egen klasse.

Hvorfor: Jeg vil undervise børnene i engelsk, da det er vigtigt for lærere og forældre, at børnene lære et andet sprog og netop engelsk er vigtig for videreuddannelse.

Hvordan: Jeg vil forberede mig hjemmefra og bruge engelske sanglege til at gøre det underholdene. Jeg vil samtidig hente inspiration fra deres (udefrakommende) engelsk lærer, som kommer en gang om ugen.

Hvordan kan det evalueres: Jeg vil sammen med lærerne evaluere min undervisningsmetoder.

6. Læringsmål: Jeg vil sætte fokus på hygiejne i klassen.

Hvorfor: Da jeg har lagt mærke til den, nogen gange, manglende hygiejne, mener jeg at det er vigtigt at sætte fokus på netop dette. Vi har haft hygiejne som emne på mit linjefag(SKB) og jeg kan derfor hente inspiration den vej igennem.

Hvordan: Jeg vil gøre børnene opmærksom på hygiejne ved, at fortælle dem om det og guide/hjælpe dem, når der er behov for det.

Hvordan kan det evalueres: Min lærer og jeg snakker meget om hygiejne og at det er et problem i klassen. Så vi kan hjælpe hinanden med at løse problemet.  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar